The Cure Untuk fisiologi Systems

The Cure Untuk fisiologi Systems

Bagi kebanyakan orang yang ingin bersantai dan menjadi lebih sihat, aromaterapi telah menjadi satu cara hidup. Minyak pati yang digunakan untuk membantu proses penyembuhan pelbagai masalah psikologi dan fizikal. Minyak pati yang diekstrak daripada bahagian tumbuhan dan bau yang kemudiannya digunakan dalam merawat penyakit yang berbeza. Dengan menggunakan akal berbau anda, terapi ini adalah berkesan. Minyak ini tidak mengandungi bahan kimia dan dibuat oleh manusia.

Apabila produk aromaterapi disedut melalui hidung, isyarat yang dihantar ke otak. Isyarat-isyarat itu memberi kesan emosi manusia. Sistem limbic memainkan peranan utama dalam emosi manusia dan minyak pati mempunyai pengaruh yang besar terhadap ini. Apabila ini jenis minyak yang digunakan dalam terapi urut, mereka bercampur dengan pengemulsi yang diurut ke dalam kulit. Minyak pati mempunyai struktur unik warna, wangian bersama-sama dengan ciri-ciri penyembuhan banyak.

Sistem fisiologi majorly dipengaruhi oleh minyak pati. Berikut adalah beberapa orang-orang cara:

Peppermint adalah ubat yang sangat baik untuk melegakan kesakitan dan sakit.

Banyak minyak penting mempunyai kesan ke atas keadaan emosi dan mental kami dengan melegakan ketegangan yang tidak wajar dan tekanan, membantu dengan membersihkan fikiran bimbang, dan membantu menggalakkan kaedah relaksasi. Peppermint dan Rosemary biasanya digunakan untuk kesan menaikkan semangat. Ylang-ylang dan Jasmine sedang membangkitkan manakala Lavender menyebabkan kesan ubat pelali.

Anda akan mendapati bahawa banyak penghalau serangga yang semula jadi mengandungi Citronella.

Minyak Tea Tree terbukti minyak anti-kulat yang sangat baik. Ini minyak khas membunuh virus, kulat, dan bakteria.

Untuk masalah anti-radang, Chamomile dan Eucalyptus bekerja hebat.

Bagi sesiapa yang mempunyai masalah penghadaman, anda boleh menggunakan beberapa titik yang diambil melalui mulut untuk membantu ini.

Terdapat banyak minyak pati yang akan membantu dalam masalah tekanan darah bersama-sama dengan isu-isu yang sibuk.

Menambah beberapa titik Lemon atau Eucalyptus untuk humidifier rumah anda akan mempunyai bantuan dengan apa-apa masalah pernafasan.

Ramai orang mengalami psoriasis atau ekzema. Calendula telah terbukti membantu keadaan ini.

Untuk sel-sel untuk tumbuh semula pada kadar yang lebih cepat, cuba Lavender. Untuk berehat otot anda, Marjoram, Rosemary dan Lemon boleh membantu.

Penggunaan peresap telah menjadi semakin popular juga. Ini botol kecil dengan kayu meresap bilik dengan aroma indah. Anda boleh memilih aroma untuk keputusan tertentu yang anda mahu. Dengan menggosok Juniper Berry pada kulit anda, anda boleh mengalami kulit lebih lembut dan kurang berkedut. Krim ini juga baik untuk kulit retak juga.

Bila-bila masa anda menggunakan aromaterapi, anda sedang mengukuhkan kesedaran otak anda bau yang berbeza. Ini membantu dengan ingatan dan membuat keputusan kemahiran.

Walaupun banyak budaya menggunakan aromaterapi hari ini, tidak tertanya-tanya. Terdapat syarat-syarat begitu banyak berbeza minyak pati membantu. Oleh inventori keperluan khas anda, anda boleh memilih minyak pati yang sesuai untuk membantu dengan kawasan masalah. Minyak ini boleh membantu semua orang dalam keluarga anda berasa lebih baik. Sungguh mengagumkan bagaimana bau penting adalah untuk telaga kesejahteraan fizikal dan mental. Aroma yang mudah boleh mengubah hidup anda sekitar.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar