Adrenal Burnout Diagnosis, Bahagian Satu - Cabaran Mendapatkan Keletihan adrenal Betul Didiagnosis

Adrenal Burnout Diagnosis, Bahagian Satu - Cabaran Mendapatkan Keletihan adrenal Betul Didiagnosis

Keletihan adrenal semakin lebih dan lebih biasa seperti orang bekerja lebih masa dan tidak ada bantuan di sisi. Mereka hanya et lebih dan lebih lelah - sehingga mereka tidak boleh membuat ia dari tidur lagi pada waktu pagi - selepas menghabiskan malam mereka tinggal berjaga. Baca tentang cabaran untuk mendapat diagnosis yang baik.

Jika anda melaporkan gejala keletihan yang berlebihan di hadapan trauma emosi, doktor boleh memerintahkan ujian darah untuk menentukan tahap hormon seperti hydrocortisone, aldosterone, adrenalina, dan acht dalam darah, air kencing, atau plasma. Itu jika doktor anda adalah baik.

Ada juga ujian-ujian lain untuk keletihan adrenal yang melibatkan menyuntik bahan-bahan ke dalam aliran darah yang mengubah suai pengeluaran hormon tertentu. Sebagai contoh, dalam ujian cabaran acht, di mana hormon acht disuntik, perlu ada peningkatan dalam output adrenal - jika tidak, keletihan adrenal besar kemungkinan.

Jika doktor anda mengesyaki penyakit adrenal, dia juga boleh memerintahkan pengimejan kajian untuk menolak kehadiran kalsifikasi adrenal, tumor, atrofi, atau megaly kelenjar tersebut. Teknik-teknik pengimejan yang paling biasa termasuk perut x-ray, MRI, CT scan, arteriografi, pengimbasan radionuklid dan imbasan IV buah pinggang bersama-sama dengan pewarna IV. Doktor anda akan menggunakan keputusan ujian darah anda dan mana-mana imbasan pengimejan dilakukan untuk datang ke diagnosis keletihan adrenal.

Malangnya, kebanyakan doktor biasa tidak benar-benar mendiagnosis keletihan adrenal sama sekali kecuali adrenal sepenuhnya habis. Mudah-mudahan, anda telah tidak menunggu yang panjang dan ia tidak cukup sebagai lapuk. Daripada mengambil peluang anda dengan doktor biasa, anda mungkin mahu pergi ke alternatif penjagaan kesihatan pengamal pertama, yang mungkin dapat membantu anda memulihkan adrenal anda untuk berfungsi dengan baik sebelum mereka memberi sama sekali.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar