Apakah yang dimaksudkan dengan pelarasan Chiropractic?

Apakah yang dimaksudkan dengan pelarasan Chiropractic?

Memahami pelarasan Chiropractic

Perkataan "Chiropractic" berasal dari bahasa Yunani yang bermaksud "rawatan dengan tangan". Menyesuaikan kiropraktik adalah rawatan yang berkemahiran tinggi yang dilakukan oleh profesional terlatih. Chiropractor ini menggunakan tangan keduanya memohon jumlah yang sangat cepat, tepat dan selamat tekanan secara langsung di kawasan yang terjejas tulang belakang anda. Semasa pelarasan anda boleh mendengar "bunyi popping" (peronggaan) yang berlaku dengan peralihan gelembung gas dan cecair di dalam sendi. Kehadiran atau "kekuatan" bunyi ini mempunyai erti sedikit dan berbeza dengan setiap pesakit. Penyesuaian kiropraktik khusus akan membantu kembali tulang tulang belakang individu untuk gerakan yang betul dan kedudukan. Ia memberi tumpuan kepada SUMBER kesakitan dan ketidakselesaan anda, bukan gejala. Ia adalah tangan pada rawatan yang bekerja.

Pada dasarnya ada dua jenis sendi berfungsi: sendi hypermobile, yang mempunyai pergerakan terlalu banyak dan boleh menjadi tidak stabil, dan sendi hypomobile, yang tidak cukup mudah alih. Sendi, yang perlu diselaraskan, adalah orang-orang hypomobile, kerana mereka terhad. Bersama A boleh menjadi hypomobile atau "subluxated" kerana ketegangan yang berlebihan, fizikal, kimia, tekanan emosi pada badan. Apabila bersama adalah hypomobile, sendi atas dan di bawah cuba untuk mengimbangi kekurangan gerakan dan tidak dapat tidak menjadi hyper mudah alih. Apabila orang retak sendi mereka sendiri, mereka menjejaskan sendi hypeRmobile, bukan orang-orang yang benar-benar memerlukannya. Self-keretakan tidak sihat kerana ia menambah kepada gerakan yang berlebihan sendi hypermobile, mengurangkan kestabilan ligamen dan grinds sendi.

Pelarasan yang betul diberikan kepada sendi subluxated, dengan teras cepat diarahkan di sepanjang sudut yang betul supaya sendi tidak akan jengkel. Kelajuan akan menghapuskan keperluan untuk banyak tenaga dan mengurangkan tekanan yang memakai ligamen. Kebanyakan orang mengalami rasa kelegaan serta-merta selepas peronggaan. Ini kerana, selepas peronggaan, terdapat pengeluaran endorfin iaitu ubat penahan sakit semula jadi badan anda. Walau bagaimanapun, pelarasan kiropraktik bukan hanya untuk sakit belakang atau sakit leher. Matlamat pelarasan tidak "mengejar" gejala, tetapi untuk menghapuskan gangguan saraf dan memulihkan kesihatan dan kesejahteraan kepada badan anda.

Apabila anda mengalami sesak atau sakit, regangan perlu dilakukan. Jika 'retak' berlaku semasa regangan, jangan bimbang. Peregangan perlahan-lahan sihat, tetapi tidak sengaja 'retak' sendi anda sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar