Merawat UTI semulajadi - Cranberries Tidak Adakah Hanya Remedy Asli

Merawat UTI semulajadi - Cranberries Tidak Adakah Hanya Remedy Asli

Merawat UTI secara semula jadi telah menjadi subjek popular pada dekad yang lalu. Beribu-ribu orang melakukannya hari ini kerana kesihatan semula jadi menjadi lebih utama lagi. Dan hampir setiap jangkitan saluran kencing pesakit tahu mengenai ubat semula jadi, cranberry.

Walau bagaimanapun, kebanyakan orang tidak tahu bahawa cranberry satu bahagian kecil daripada teka-teki untuk mengubati kencing secara semula jadi. Terdapat banyak rawatan alternatif yang lebih berkesan daripada cranberry dan dalam artikel ini anda akan mempelajari beberapa.

Pemulihan UTI Asli

Saya tidak akan memberitahu anda bahawa cranberry tidak satu cara yang berkesan untuk merawat UTI secara semula jadi. Malah, saya menggalakkan anda untuk mula makan cranberry dan minum jus cranberry tanpa gula. Satu lagi remedi kurang biasa adalah untuk menambah tablet kranberi.

Ubat-ubatan ini bekerja kerana sebatian keajaiban yang terdapat dalam cranberry. Buah ini sebenarnya akan merosot E bakteria coli yang larut lesap pada dinding saluran kencing anda. Ini adalah salah satu rawatan alternatif pertama untuk jenis jangkitan.

Tetapi terdapat lebih ...

Anda juga boleh mencuci bakteria yang menyebabkan kesakitan dengan serat. Terdapat banyak bentuk serat dan ada jenis yang lebih baik daripada yang lain. Sebagai contoh, anda perlu makan banyak sayur-sayuran. Tetapi apa jenis?

Kajian menunjukkan bahawa makan sayur-sayuran yang mempunyai tahap klorofil adalah sangat berfaedah. Sebagai contoh, asparagus, bayam dan pasli adalah sangat tinggi dalam tahap klorofil dan mereka juga tinggi dengan serat. Pasli juga mengandungi minyak yang tidak menentu, apiol yang bertindak seperti pundi kencing yang antiseptik.

Anda juga perlu memastikan anda minum sekurang-kurangnya 100 auns air sepanjang hari suntuk. Untuk melakukan ini, anda boleh membuat ia satu matlamat untuk minum sekurang-kurangnya 1 cawan sejam bahawa anda terjaga. Ini akan membantu mengusir bakteria yang menyebabkan jangkitan.

Meningkatkan imuniti anda juga penting! Menambah kedua-dua vitamin C dan zink untuk membantu dengan imuniti anda. Cuba untuk menambah sekurang-kurangnya 3000 mg setiap hari dan mengambil sekurang-kurangnya 2-3 lozenges zink setiap hari. Zink ini membantu penyerapan vitamin.

Akhir sekali, anda juga perlu makan yogurt dengan kerap. Terutamanya jika anda mengambil antibiotik pada tahun lepas. Yogurt secara semula jadi akan meningkatkan tahap bakteria 'baik' anda dalam saluran anda yang penting untuk penyembuhan.

Sembuh dalam 10 jam

Tidak ada komentar:

Posting Komentar