Laman Buasir Pemulihan - Rawatan Mudah untuk Bantuan Dengan Buasir

Laman Buasir Pemulihan - Rawatan Mudah untuk Bantuan Dengan Buasir

Jika anda telah mengalami buasir yang tetap kembali berulang-ulang, maka ia mungkin bermakna bahawa ada sesuatu dalam tabiat harian anda atau rutin yang yang menyebabkan masalah-masalah buasir untuk terus kembali. Jika sebahagian daripada ini boleh menjadi perubahan, maka peluang untuk mempunyai buasir akan menjadi lebih kurang.

Jangan duduk di atas bangku yang terlalu lama. - Ini adalah salah satu kesilapan bahawa penghidap buasir banyak pelancong. Mereka merasa perlu untuk memastikan bahawa air besar itu dilakukan sepenuhnya, jadi mereka tinggal lebih panjang. Sambil duduk di atas bangku, terdapat tekanan kepada urat yang hanya meningkatkan peluang untuk buasir semakin teruk.

Senaman tetapi tidak terlalu berat keatas. - Latihan terutama orang-orang yang menggerakkan otot perut boleh mengurangkan kesesakan dalaman dan meningkatkan pergerakan usus. Tetapi ia adalah satu kesilapan untuk menolak diri anda terlalu keras terutamanya ketika mengangkat berat atau masalah buasir boleh menjadi lebih buruk.

Terlalu berat badan banyak boleh menjadi masalah. - Menjalankan jisim badan sekitar tambahan secara umum menambah peluang lebih buasir masalah. Ia adalah idea yang baik untuk cuba untuk mengurangkan berat badan untuk mengurangkan peluang untuk lebih banyak isu.

Betulkan batuk kronik atau bersin. - Ini adalah satu sebab yang diabaikan buasir. Mereka yang kronik bersin atau batuk sebenarnya boleh mengalami buasir dan juga kerana semua tekanan dua perkara ini diletakkan di kawasan dubur sepanjang hari.

Dapatkan lebih banyak serat dalam diet anda. - Ia adalah satu idea yang baik untuk mendapatkan sekurang-kurangnya 30 hingga 40 gram serat setiap hari dalam diet anda untuk membantu pergerakan usus. Elakkan makanan berlemak, makanan yang diproses, dan makanan berminyak sebanyak mungkin dan sebaliknya cuba makan lebih banyak makanan semula jadi seperti bijirin, sayur-sayuran dan buah-buahan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar