Mari Reiki Mengubah Hidup Anda

Mari Reiki Mengubah Hidup Anda

Adakah anda ingin kurang tekanan dalam hidup anda? Adakah anda keinginan oasis tenang dalam hari anda? Jika ya, Reiki mungkin hanya apa yang anda perlukan sekarang.

Apakah Reiki? Secara ringkasnya, Reiki adalah, terapi holistik bukan invasif semula jadi, dengan menggunakan sistem penyembuhan hands-on - yang terlatih saluran pengamal Reiki tenaga melalui tangan mereka kepada penerima. Ini membantu keupayaan semula jadi badan untuk memulihkan diri sendiri dengan memulihkan tenaga. Semasa sesi, pengamal kerja-kerja di tujuh pusat tenaga utama seseorang, atau Chakra. Setiap chakra ini berkaitan dengan bahagian yang berbeza dari tubuh fizikal dan mempunyai fungsi emosi, mental dan rohani yang berbeza.

Anda boleh memilih untuk mempunyai sesi Reiki dengan pengamal yang terlatih atau anda mungkin mahu belajar diri dan menjadi "biasa dengan sistem" oleh seorang Reiki Master Guru. Pengamal menerima attunement Reiki kepada kuasa, di mana Master menggunakan simbol suci dan mantera untuk menghantar tenaga kepada mereka. Tenaga ini masuk ke dalam badan melalui bahagian atas kepala, Chakra Mahkota dan kemudian mengalir ke bawah badan, melalui setiap chakra utama yang tinggal. Apabila seorang pengamal telah menerima attunement, dia atau dia merasakan tenaga yang pekat mengalir ke dalam tangan mereka dengan sendirinya. Hanya mempunyai niat untuk sembuh dengan memulakan Reiki mengalir. Setelah menyesuaikan diri, anda tidak akan kehilangan keupayaan untuk menyembuhkan, tidak kira betapa kecil atau sering anda memilih untuk menyalurkan tenaga.

Mempunyai sesi Reiki mempunyai banyak manfaat. Ramai orang segera merasa tenang dan aman, pengalaman sensasi indah semasa penyembuhan, seperti haba di bahagian-bahagian badan atau pengalaman visual mereka, seperti warna atau penglihatan. Reiki menggalakkan sistem imun, membolehkan tubuh untuk menyembuhkan dan kekal dalam bentuk yang optimum. Ia membantu anda mencari lebih seimbang antara badan, minda dan semangat dan menjadi lebih peka kepada keadaan anda mendapati diri anda, kedua-dua positif dan negatif. Reiki boleh digunakan bersama-sama dengan ubat-ubatan tradisional atau alternatif, tanpa sebarang kesan berbahaya, walaupun ia tidak boleh digunakan semata-mata sebagai alternatif kepada rawatan yang ditetapkan oleh doktor anda.

Semua orang boleh mendapat manfaat daripada Reiki, walaupun haiwan dan tumbuh-tumbuhan dan hari ini, lebih ramai orang kini beralih kepada Reiki dan terapi pelengkap lain untuk meningkatkan kedua-dua mereka kesejahteraan dan ketenangan fikiran. Reiki adalah satu sistem yang mudah dan fleksibel yang meletakkan seseorang individu kembali mengawal beliau sendiri dan ia juga boleh mendalami pengalaman rohani anda jika anda mempunyai keinginan untuk mendapatkan lebih banyak berhubung dengan bahagian ini dalam hidup anda.

Reiki boleh membantu mengembalikan keseimbangan dan keharmonian untuk hidup anda di dunia ini dgn penuh ketakutan tanggung dan ia boleh membantu anda berurusan dengan apa sahaja yang hidup melemparkan pada anda. Mengambil masa untuk mencari manfaat tenaga penyembuhan hebat lembut ini akan membayar dividen. Cara terbaik untuk mengalami semua manfaat Reiki adalah semata-mata untuk mencuba!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar