Faedah Kesihatan Aloe Vera - Bahagian 2

Faedah Kesihatan Aloe Vera - Bahagian 2

Saya menulis baru-baru ini mengenai manfaat kesihatan Aloe Vera secara umum. Sekarang saya bercadang untuk menjadi sedikit lebih khusus tentang jenis Aloe mungkin memberi manfaat terbaik.

Banyak yang telah diperkatakan dan ditulis mengenai 'daun Aloe seluruh' dan ramai orang percaya bahawa ini adalah lebih baik daripada hanya Gel dalam. Mereka dibantu dengan kepercayaan mereka dengan pelabelan yang kuat mencadangkan 'seluruh daun' adalah yang terbaik.

Tetapi adakah ia lebih berkesan? Tidak semestinya! Pertimbangkan bukti:

Pada asasnya, Aloe daun mempunyai empat lapisan:

Rind (lapisan keras 15 sel tebal)
Sap (tinggi dalam anthraquinones - julap kuat)
Lendir (bertindak sebagai halangan, menjaga gel dalaman sangat steril)
Gel (di mana kedai-kedai daun semua nutrien 75 yang)
Jadi, jika kawasan itu sama sekali tercemar, atau jika bahan kimia (racun herba, racun perosak dan lain-lain) telah digunakan pada tumbuh-tumbuhan Aloe dalam tempoh empat tahun mereka mengambil masa untuk matang, yang sebahagian daripada daun akan ini telah dicapai?

Kulit, yang pasti - dan mungkin sap ke tahap yang lebih rendah. Well, ia adalah dalam kulit yang sintesis semua nutrien kilang itu berlaku, manakala sap adalah sistem peredaran Aloe di mana bahan-bahan naik ke daun dan turun ke akar. Lendir, memegang kilang itu bersama-sama, adalah tinggi dalam polisakarida - termasuk immunomodulator itu, acemannan.

'Aloe daun Seluruh' menggunakan semua empat lapisan, yang kemudian ditapis dan sering tertumpu melalui proses haba.
Saya meninggalkan anda untuk menilai sendiri sama ada ini adalah lebih baik daripada hanya menggunakan Gel dalaman!

Yang membawa saya kepada soalan yang relevan yang akan datang berkenaan dengan manfaat kesihatan Aloe Vera - Gel atau Juice? Pilihan peribadi saya sentiasa Gel dalam keutamaan. Dan jika ia telah secara semula jadi stabil, tanpa rawatan haba, penapisan atau mencairkan, saya lebih suka lebih-lebih!

Berikut adalah ujian untuk anda cuba: goncang botol Aloe Jus dan kemudian goncang botol Aloe Gel. Lebih baik lagi, goncang mereka secara serentak! Yang akan memberitahu anda sama ada Juice telah dicairkan, yang biasanya kes itu.

Ia bernilai mengingatkan bahawa di bawah undang-pembungkusan beberapa negara 'ada boleh menjadi serendah 15% Kandungan Aloe Vera dan pengeluar masih dibenarkan untuk memanggil ia 100% Aloe Vera Juice, selepas penambahan air. A Gel boleh mengandungi lebih daripada 90% Aloe Vera!

Kembali, walaupun, untuk manfaat kesihatan lidah buaya! Salah satu perkara yang paling penting untuk ingat tentang buaya adalah bahawa ia adalah sejenis adaptogen. Bukannya membantu gejala individu, gel yang seolah-olah untuk membantu badan memulihkan diri sendiri - mendorong kesejahteraan dan membantu untuk mengembalikan keseimbangan badan. Jadi keadaan sama sekali tidak serupa (seperti kedua-dua sembelit dan cirit-birit) boleh mendapat manfaat.

Berikut adalah apa yang doktor dibezakan Peter Atherton berkata mengenai perkara ini: 'Aloe Vera mempunyai tindakan hebat yang baik terhadap fungsi usus yang menyebabkan transit lancar dan cekap kandungan, sering membasmi sakit kolik menyusahkan.'

Anda boleh menggunakan Aloe juga untuk detox. Saya sering lakukan dan ia sudah cukup bagi saya, kerana saya pasti ia akan untuk anda juga. Saya bergantung kepada ia juga untuk menyokong sistem imun saya dan membantu - melalui ciri-ciri anti-radang semulajadi - untuk menjaga sakit-sakit badan memajukan umur di teluk.

Lihatlah dengan Aloe Vera yang mempunyai Mohor Besar International Aloe Science Council Kelulusan tertera pada botol atau tab, dan sebaik-baiknya yang mempunyai Kosher Penilaian dan kelulusan Persatuan Islam.

Jika PETA (Orang bagi Rawatan Beretika Haiwan) meluluskan juga, maka anda telah benar-benar menemui Aloe yang boleh sesuai untuk anda!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar